Si un dia qualsevol a una hora qualsevol ens posem a mirar els anuncis que s’emeten a la televisió, podrem veure imatges insensibles, consumistes, molestes, masclistes, etc. Imatges i continguts que afegit a les tendències de la societat actual poden arribar a influir en les conductes de les persones, sovint negativament.
Doncs bé, l’Autoritat d’Estàndards en la Publicitat ha prohibit l’emissió de dos anuncis del mateix Ministeri per a l’Energia i el Canvi Climàtic. Aquests anuncis alertaven de les desastroses conseqüències del canvi climàtic, utilitzant cançons populars infantils. El motiu que dona l’organisme regulador de la publicitat, després que més de 900 persones formulessin queixes per la manipulació dels versos infantils, és que són alarmistes i que no estaven avalats pel consens científic en aquesta matèria.
Serà doncs, que les cremes antiarruges, les pastilles que aprimen, els iogurts que milloren les defenses, els anuncis de “teletienda” o els efectes dels desodorants Axe estan avalats per la comunitat científica?
Per altre costat, us animo a fer un exercici d’imparcialitat, podeu comparar la noticia publicada a la Vanguardia i la publicada pel diari ABC. Amb el titular n’hi ha prou....
Veure anunci de TV3
28 de març del 2010
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada